Jak zvládat školu

11:12




Myslím,že tuhle otázku si už pokládal úplně každý,a jestli ne pravděpodobně to přijde.Tak abych se dostala k tomu hlavnímu, každý má nějaké koníčky,já například chodím na sbor, ráda si čtu nebo se prostě povaluju:-).Bohužel, už mi na tohle nezbývá skoro žádný čas.Ano, kvůli škole.Mám pocit, že každý učitel si myslí že jeho předmět je ten nejdůležitější, a tak toho do nás hustí co nejvíc a aby toho nebylo málo na doma dostaneme ještě úkoly. Kdo to má potom stíhat ? Proto jsem si pro vás připravila pár svých typů "Jak zvládat školu" ☺

1) Učení - Já myslím, že časem každý přijde na takový způsob učení, který mu vyhovuje.Ale mě to taky trvalo pěkně dlouho než jsem na to konečně přišla!

Takovým prvním bodem je 100% podtrhávání.

 Já mám třeba na každou věc určenou jinou barvu, například na letopočty mám růžovou, na důležitá jména mám zelenou a podobně, asi si řeknete, že si podtrhává snad každý, ale třeba já to moc nedělala, a teď mi to fakt pomáhá.
 Další věc,je mějte uklizeno.
A to myslím fakt vážně! Když se doma učím, a mám na stole bordel, moc mi to nejde.Vždycky si musím v pokoji poklidit a hned to jde o hodně líp.
Za zmínku stojí i nalepovací lístečky, vždycky když si nemůžu zapamatovat nějaké slovo například z dějepisu, napíšu si ho na papírek a nalepím si ho například na skříň, takže ho vidím několikrát za den a většinou ho hned druhý den umím ☺
Oboustranné kartičky.
Tohle platí spíš pro cizí jazyky,na jednu stranu si napíšete slovíčko např.německy a na druhou stranu česky,ale dá se to použít i například na dějepis,na jednu stranu si napíšete letopočet např.1620 a na druhou stranu si napíšete že to byla bitva na Bílé hoře ☺
Další věc kterou chci zmínit je určitě diktafon ! Tohle mě napadlo taky teprve nedávno, ale světe div se na mě to funguje skvěle:D! Vždycky když se mi nechce číst nějaký dlouhý text stále dokola abych se ho naučila, namluvím si ho na diktafon a pak si ho několikrát pustím do sluchátek.

2) Nálada - Tohle je opravdu podstatná část toho, jak zvládat školu (Ne-li celý život že ☺ ) Člověk si řekne že svou náladu většinou nemůže ovlivnit,ale opravdu to jde. Já do nedávna do školy chodila fakt s nechutí, musela jsem se do toho doslova nutit.Ale co mi poslední dobou pomáhá je například pouštění písniček v ránu :) A opravdu ,snažte se chodit do školy "rádi" , těšte se na kamarády a podobně. Navíc, když se budete PILNĚ učit, z testů nemusíte mít žádný strach, a nálada je zase o něco jiná!
A jaké jsou vaše typy na to, "jak zvládat školu?" Napište mi to do komentářů, taky se ráda přiučím! ☺



You Might Also Like

12 komentářů

  1. Tak jako to s tím diktafonem mě třeba nikdy nenapadlo:D:D!
    Hezký design na blogu (Y)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě taky ne!
      Děkuju, časem si třeba udělám svůj vlastní ☺

      Vymazat
  2. Mmm, celkem často omíjený téma:D
    Ale bez podtrhávání to taky nedávám

    OdpovědětVymazat
  3. Já si třeba vůbec nepodtrhávám���� Nevim ale mám v tom potom větší zmatek když jsou tam všude ty barvy a tak;)
    Kdyžtak můžete mrknout na můj blog❤✋��

    OdpovědětVymazat
  4. Já si třeba vždycky k učení pouštim písničky jinak mi to nejde ale s tim uklzenim 100% souhlasim :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky si občas pouštím na spotify playlisty k učení ☺

      Vymazat
  5. Taky si podtrhávám, ale většinou to dopadne tak, že mám barevné úplně všechno :D Na kartičky jsem byla vždycky moc líná, přišlo mi to moc zdlouhavé... v tom je můj největší problém, jsem prostě líné prasátko.

    Žádný speciální tip, jak zvládat školu asi nemám, ale dlouho a úspěšně používám metodu ŽAVES :)

    http://skoricova.blogspot.cz/



    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mám občas takový problém:D:/
      Nemám ponětí co je metoda ŽAVES, tak mi kdyžtak můžeš napsat co to je:D:)

      Jinak se mi moc líbí tvůj poslední příspěvek ☺

      Vymazat
  6. Diktafón je fakt pecka! Celkovo, ak si sa niečo naučila a si schopná to zo seba vydať (napísať na papier alebo do počítača, nadiktovať) bez akejkoľvek pomôcky, vtedy to vieš. :) A takto rýchlo zistíš aj to, ck ešte nevieš.
    Inak celý môj blog je plný tipov pre študentov, tak ak by si chcela, inšpiráciu aj nové informácie tam nájdeš :)
    www.timkablog.sk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo je to super, používám to poslední dobou celkem často:D:)

      Máš moc hezký blog, uložila jsem si ho do oblíbených a jdu ti projet nějaké příspěvky!:D

      Vymazat
  7. Ahoj, máš pěkný blog! :) A zajímavý článek, nicméně, já kdybych si měla teď podtrhovat všechno, můžu zabarvit celou stránku. :D Momentálně mám před sebou 10 A4 do zítřka a zjišťuji, že z žádných rad mi nic nepomáhá. :D Asi mi nezbývá nic jiného, než se na to znovu vrhnout. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky!:)
      No, já mám právě před sebou knížku která má 250 stránek a musím si z toho udělat výpisky..:D Nejtěžší je vybrat co je to důležitý:D:)
      Tyhle rady byly spíš určený pro testy o pár stránek:)
      Když se mám učit dlouhý texty nepomáhá mi nic jinýho než si to 1000x dokola číst..:D Většinou si přečtu 1.stránku a 2., pak 1.,2.,a 3., pak 1.,2.,3.,a 4., ... a takhle než to prostě umím:D:)

      Vymazat

Oblíbené příspěvky